ruptură de perdea în templul ochilor

Standard

mă bag și eu în seamă – cer iertare.. 
v-am auzit vorbind cu vorbe aprinse
cuprinse oarecum de întristare
și m-a cuprins un soi de provocare
să vă ajung și să v-o iau `nainte..

eu o să-mi văd de drum în continuare
ziceați ceva de-un rege, de Mesia..
murit pe-o cruce-n jalnică rușine
de un profet – de-am auzit eu bine.. –
care murit și-a omorât împărăția..?

să fie așa.. sau n-ați luat voi aminte ?
la TOT ce-a scris acolo profeția..
rostită spre Adam, spre Moise, Ieremia..
chiar Balaam, Avram sau Zaharia
în psalmii scriși de David fiul rege
Fiului său ce-i este Domn și tată
citiți Scriptura ciopârțită.. pe sărite..
sau o citiți în întregime.. TOATĂ ?

Io-mi văd de drum.. e.. seară, noapte, stele
dar scris e clar că el își va da viața
să-l curețe pe-acel care va crede
de vină, de fărădelege și de rele..
așa s-a scris și-urma să se-mplinească
–  ce vă holbați la mine gură cască –
așa-i Mesia cel adevărat – cel mort
ca preț ce-i dat pentru păcat
și înviat apoi a treia zi – ca Iona
care din pește-afar` a fost scuipat
din apa morții-n viață
pe uscat..

io-mi văd de drum.. dar mi se pare mie
că ignorați segmente de Hârtie
ce-ar lumina obscure nepriceperi..

stai ! nu te du ! e seară – hai în casă !
ca să cinezi cu noi vom sta la masă
și vom mânca traduceri din Scriptură
cum ducem pita ruptă
către gură..

cum arde inima în noi deschisă
de cheia tâlcuită chiar de tine
..ce semne ai la mâini..
ia stai.. străine ! ..
nu ești cumva cel mort și înviat.. ?
[…]
cu ochii lor deschiși văzură bine
cum cel care-i străin și cunoscut
a dispărut și s-a evaporat..
noaptea s-a prelungit și-a continuat
cuprinsă-ncet în brațe chiar de stele
de bucurie ei s-au luminat
și s-au întors atunci în miez de noapte
să-i caute pe-ai lor în alergare
cu vestea asta nesfârșit de mare:
cel mort s-a dat ca plată spre păcat
iar semn că l-a plătit.. a înviat !

și nu s-au mai oprite de-atunci încoace
n-au isprăvit și nici n-au terminat
căci omenirea toată e o noapte
ce rătăcește tristă în păcat
și-alunecă din rău în rău spre haos
fără de apropieri revelatoare
făr` de-ntâlniri ca cele spre Emaus
cu Acel străin
ce s-a apropiat..

Despre rubenbucoiu

Salut :) Bine ai venit pe blogul meu. Într-o toamnă, cu 2 zile înainte de începerea școlii, atunci a început totul... ba chiar mai repede de acel septembrie. După ce am învățat să merg am perseverat în fiecare anotimp... eu, călătorru (Ruben Bucoiu)

...comentează, hai! :)

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.