în orice vârf de munte e un țărm

Standard

pai, ce? îmi zice – crezi că noi
oamenii

tu și cu eu suntem (și) altceva?
uite
lumea ta se izbește frenetică de-a mea
da` rămâne acolo – în tine
câte-o înfoiere-nspumată de gest
mi se prelinge în grabă sub pleoapă
sau vreo scoică vuind
mi-e-ngropată-n ureche de-o alta

uite
tot ceru-și cuibărește vârfu`
în gura de aer ce-o sorb
și-un duh nevăzut se plimbă desculț
pe țărmul suflării de viață

sau inima, crezi?
e pâlnie cu vârful în jos
e-un munte cu țărm sau poate
prea bine-i doar țărm de care
gândurile se izbesc, iar noi
spectatori stăm și privim
fantasticul război

dintre-nainte și-napoi
dintre ce-i în afară și
ce-i în noi

sau azi? momentul ăsta de acum
care s-a dus – un veșnic țărm
între ce credem că va fi și ce a fost
și-atât avem ca bunul cel mai bun
și-atât suntem
un munte de amintiri
pe care cocoțați în vârf
zâmbim

și ce? îmi zice – vorba
nu e țărm? furtună în paharu`
de-nțeles – te duci, te duci șontâc
din semn în semn până când – pac
dai nas în nas cu monstrul ăla limitat
și-atunci ridici din umeri
un oftat

tăcerile sunt țărm și munți
și fricile sunt plaje nisipoase
și ușile și zorii și noi toți
o graniță între pământ și cer
dintre mistere dezlegate
și mister

trăim murind și strângem risipiri
pe țărmul alungit de amintiri
știind că vom ajunge vrând-ne-vrând
pe-al morții țărm
pe-al țărmurilor gând

7e41065735e0f674429e0c2a7dd50472

...comentează, hai! :)

