Jorge Luis Borges, „Remuşcarea”

Standard


„Am comis cel mai grav dintre păcatele
pe care le poate comite un om. N-am fost
Fericit. Fie ca gheţarii uitării
să mă târâie şi să mă piardă, necruţători
părinţii m-au zămislit pentru jocul
riscant şi frumos al vieţii
pentru pământ, apă, aer, foc…
I-am înşelat. N-am fost fericit. Împlinită nu le-a fost
speranţa cea tinerească. Mi-am dăruit mintea
îndărătniciei simetrice
a artei, care ţese fleacuri.
Ei mi-au lăsat moştenire curajul. N-am fost curajos…
Nu mă părăseşte. Stă întotdeauna lângă mine
această umbră de a fi fost nefericit.”

...comentează, hai! :)

