zborul acela din împărăţia scrisului

Standard

a plouat într-o jumătate de coajă de porumbel

într-o jumătate de cuib de turturea,

atât cât a mai rămas pe foaia ruptă-n grabă


am înmuiat pe rând fiecare vârf de deget

în micul ocean

şi am spălat scrisul pe care mi-am propus să-l aştern

ca pe un aşternut cald lângă ramurile drepte ale foii

acolo lângă jumătatea de cuib

şi jumătatea de coajă


pe urmă l-am întins pe unde-am putut

sub razele lunii, în cuptorul nopţii

pe ecranul zorilor şi pe fiecare rază de soare

să i se usuce pe formă curăţarea

din jumătatea cojii de porumbel

să i se imprime în înţelesuri lumina

razele soarelui prăfuite şi ruginite de timp

coaja ramurilor întortocheate ce cresc din trunchiul caietului


în împărăţia scrisului cultiv ploi

mlădiţe de caiet

pe care semăn şi le asemăn cu oglinzile altor împărăţii

până le înverzesc crengile negre şi albastre

crengile întortocheate, trunchiate şi vreascuri

în care să-şi poată aşeza şi împleti cuibul

zborul acela din împărăţia scrisului

cu jumătatea aceea de coajă

în care plouă adeseori

şi în care îmi înmoi fiecare vârf de deget

spre curăţire

2 răspunsuri »

  1. Aici semeni prea mult cu altii.
    Nu cu tine.
    Poate fiindca toti au nevoie de curatire?
    🙂
    In orice caz, eu prefer alte „fetze” ale scrisului tau… Alte imparatii… mai intregi… nu jumatati. 😛

  2. apoi din jumatati se face intregul, nu ? cu siguranta seman cu altii, nu doar in domeniul curatirii si curateniei… apropo, am spalat niste geamuri, impecabil mi-am zis eu foarte multumit de mine, pana a dat soarele pe ele …. 🙂 😀 😛

    cam asa/i si viata, si scrierile, pana le arata lumina altfel …

...comentează, hai! :)

